Olycka i stenungsund =(


KAMRATERNA I SORG De två gymnasieflickorna var på väg hem fr


Igår hände det en väldigt tragisk olycka!
Jag kände inte dom men som förälder vet jag att det är en mardröm!
Det va två gymnasieflickorn i 18-års åldern som var på väg hem korsade de den obevakade
 järnvägsövergången i centrala Stenungsund, men hann inte över till andra sidan när tåget mot Uddevalla
kom rusande i 100 kilometer i timmen.
Dom båda tjejerna som hade provat sina studentmössor några timmar innan händelsen dog.
När räddningschefen kom dit tvingades han uppleva varje förälders värsta mardröm:
Hans dotter låg död bredvid spåret.





Jag själv har gått över det spåret för lääängesen och fattar inte varför
dom inte sätter ner bommar där!
Är det inte det en självklarhet?!?
Fyyyy jag lider med alla som kände dessa två flickorna..
Mer information om detta finns på länken under:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7758205.ab
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.443453-sorgdrabbade-skolan-staller-in-lektionerna


Så oerhört hemskt och onödigt!
Kanske dags att sätta upp bommar innan det händer flera gånger!
Även om man tittar åt hållen så hinner ett tåg komma rätt snabbt
och i detta fallet va det buskar i vägen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback