Tänk vad ens liv kan förändras...



Tänk vad ens liv kan förändras till nått man aldrig trodde!
Om man hade frågat mej för några årsen skulle jag ALDRIG ha några barn.
Det fanns inte i in värld å hund njaa bara en massa jobb..
Och nu sitter man har på en fredags kväll med den finaste dottern man kan tänka sej
och min underbara hund ♥
Hade inte tänk mej detta alls..
Men jag är verkligen världens lyckligaste mamma som har dom 2 i mitt liv.
Visst har det varit kämpigt eftersom elvira hade kolik när hon var liten och hennes
tarmar var inte riktigt mogna så vi var tvungen att åka in till sjukhuset ofta så dom
fick hjälpa henne..
Men tack och lov är den jobbiga tiden över :)
Hon började sova hela nätterna när hon var 6 månader gammal.
Det enda hon varit vaken på nätterna är när hon varit sjuk eller när tänderna varit på g.
Hon har ju ca 14 tänder. Dom kom från ingenstans men nu saktat ner lite :P
Hon går hur bra som helst till och med springer gör hon, gärna när vi är i en affär och jag
säger "kom nu Elvira" då tar det eld i baken på henne åå hon springer åt andra hållet hehe..
Det känns som man njuter mer av mamma rollen nu när hon  är äldre.
När dom är så små är det mer stressigt när dom skriker och dom inte kan säga vad det är.
Dom kan inte gå och man måste bära runt på dom.
Sen är det väldigt skönt att hon kan äta samma mat som en själv.
Istället för en välling flaska eller purer så är det bara att hälla upp maten utan att tänka på att
mosa ordentligt.
Sen är det även mysigare när vi har våra mysdagar framför tven och sitta å mumsa på massa gott =))

Som idag blir det lite senare läggdags för elvira än 20:00 eftersom vi ska se på
" toy story "

Toy story

Ibland får man lyxa till det speciellt på helgerna å vara uppe lite längre :)
Så det är vad kvällen ska bestå av.
Lite pott träning, kvällsmat, lek, toy story åå sen läggdags för elvira så man kan få lite
mammatime = egen tid.
Det kan behövas speciellt när man är ensamstående uppskattas den dära tiden då det är helt
tyst och man kan pusta ut..
Fast oftast brukar det bli vika tvätt, diska och plocka iordning..
Men helt ärligt uppskattar jag att vara hemma mamma istället för att lämna bort barnet för att festa..
Känns som den tiden är över och vuxenlivet står på listan :P
Klaaaaaaaaaaaaaaart att nån gång får man väll vara ung igen ;) hehe..

Ha nu en underbar fredags kväll alla ni som läser detta!!



Kommentarer
Postat av: Bea

Hehe jaa, du som va heeeelt inne på att du skulle uppfostra mina barn. För det va ju bara jag som skulle ha barn å inte du hihi...

Så det kan bli =P

2010-11-05 @ 21:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback