Sjuka =((

I ondagsnatt mot torsdagen kände jag att det inte stod helt rätt till med mej va helt hängig å utmattad..
På morgonen vaknade jag upp med världens förkylning å spydde :/
Typiskt att bli sjuk när det närmar sej helgen..
Kan ju säga att det sög att vara småbarnsförälder samt hundägare.. Var ju tvungen att ta mej upp ur sängen å även ta ut Hero.. Men men sånt är livet det kan ju inte vara bra hela tiden...
Jag va så otroligt rädd att Elvira skulle bli sjuk men eftersom jag måste ta hand om henne så hade man ju räknat ut att hon skulle få några baciller..
På fredags morgon vaknade hon som vanligt vid halv 7 tiden å skulle ha välling.. Direkt efter det somnade hon på magen vilket hon ALDRIG gör.. Hon brukar vara uppe i 2-3 timmar sen tar hon en powernap inför att äta lunch och att hon somnade på magen gjorde mej fundersam.. Men hon somnade iaf i några timmar och när jag tog upp henne va hon glad men i matstolen va hon helt borta ville inte äta eller dricka. Då såg jag hur blanka ögonen va och tog direkt tempen på henne och det visade sej att hon hade 39 grader.. Hon va helt borta så jag ringde sjukvårdupplysningen och hon va konstig kärringen.. För jag frågade vad jag ska göra å hon sa bara låt henne vila! Så frågade jag om jag kan ge henne alvedon om det kan hjälpa först sa hon nej sen tänkte hon och sa jaa det kan du nog göra.. Sen gjorde det ingen skillnad om hon hade kläder på sej eller inte..
Men jag gjorde på mitt egna lilla sätt jag la henne i blöja med en tunn filt och öppnade fönstret lite och tempen sjunkte lite iaf :)
Sen va hon uppkäftig föör jag sa att hon inte ville äta eller dricka så sa hon att dricka måste hon.. Men hallå eller jag försöker :S
Jag sa att hon varken tar nappflaskan eller pipmuggen inte ens skeden.. Så sa hon tvinga henne! Hur lätt är det när hon putter bort! Känns som man inte får bra svar av att ringa dom. Inte första gången man får konstiga svar eller liknande...
Mitt hjärta höll på att sättas i halsgropen när hon va helt borta hon visste inte ens att hon hette elvira eftersom hon inte reagera på det alls förens på kvällen..
Hon sov hela tiden vaknade å titta på mej sen soimnade hon igen hon orkade inte ens vända sej om.. Hon gnydde hela tiden! Det gjorde så ont inombords att man inte kunde göra så mkt mer än att få henne att få i sej lite vätska men när hon vä'l fick det spydde hon upp ALLTING! :/
Men idag har tempen gått ner och hon är mer aktiv..
Så just nu ligger vi här i sängen sjuka min förkylning eller feber verkar inte ge med sej..

Nu orkar jag inte skriva mera är helt död återkommer senare om jag har ork :P
Ha det


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas ni mår bättre snart! tänker på er <3

2010-03-13 @ 18:25:57
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: carolina

tack <3<3

2010-03-14 @ 21:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback