Varför?!?!?!

Va och hämtade ut min medicin imot magsmärtorna jag har och vad får jag se när jag kommer hem och ska ta mej en tablett??
Att det innehåller GELATIN!!
Ni som inte vet är jag hel vegetarian alltså äter INGA djur alls så som räkor, fisk, kyckling, kött m.m.
Men som ost, ägg det går prima :)
Gelatin är ett naturligt livsmedel. Som råvara används hud (svinsvål och nötspalt) och ben från djur som slaktats och godkänts som humanföda. Proteinet
kollagen i ben och hud är den egentliga råvaran vid framställning av gelatin.

På tal om gelatin så vet inte många att det finns i godis, vissa smörpaket, bakelser, såser m.m.
Visste du? Är du noga med om det är gelatin eller inte?

Iaf imorgon får jag ringa upp läkaren och be honom kolla om det finns någon annan medicin jag kan ta istället. Har så ont magen ibland att jag inte vet vad jag ska ta vägen :/
Det känns som någon inneifrån står och river med naglarna samt illamående..
Magen e jättehård och öm :(
Ska ju te en läkare den 12 och kolla upp detta lite mera. Då när jag va på hisingsakuten hade dom tydligen inte den utrustningen som behövdes för att göra en riktig undersökning.
Men antaligen har jag inflammation i magsäcken typ magkatarr...
Har känns såhär i en månad men trodde det va mensvärk som jag brukar få 1 vecka innan den ska komma men efter att den slutat och några dagar efter visste jag att nått va fel men vågar aldrig gå te en läkare pga att dom ger fel diagnos eller hittar inget...

T.ex
Jag hade jätteont i halsen och kulor på sidorna åkte till nödinges vårdcentral där en doktor kände på mina mandlar stoppa in en glasspinne i halsen och bad mej säga "aaaaaaaaaaa"
Jahopp säger han "det e bara en förkylning som snart kommer bryta ut ta penselin"
Det försvann aldrig och ingen förkylning kom det blev bara sämre och jag åkte till älvängens vårdcentral och fick forsman tror jag den doktorn hette :)
Har haft han sen jag va liten..
han såg direkt att nått va fel och gjorde tester och fick besked om att jag hade åkt på körtelfeber..
Såg fan inte riktigt klok ut med dessa kulor på varsin sida av halsen :(
Gick med scarfer och halsdukar HELA tiden även att det va varmt ute...
När den väl försvann va min lunga dålig och fick hålla mej borta från "olyckor" som att inte ramla och slå i magen för då kunde det gå illa.
Efter ett tag va jag hos läkaren och allt var prima igen :)
Vad händer dagen efter?!?!?!?
Jag ramlar av hästen och den springer över mej.
Vilken blåtira man hade och helt död i kroppen va man.
Det värsta av allt va att jag hade borrat i ena tanden typ en timma innan och bedövningen satt kvar så kunde inte prata... Dock skratta jag bara :P vet inte vrf..
Men än idag kommer jag inte ihåg exakt vad som hände efteråt..
Vet att jag eller någon ringde min pappa sen hamna på ica och handlade samt att jag fick åka te vårdcentralen och kolla upp skadorna..

Nee nu får det bli någon film e mega trött tror det har med värmen att göra och infektionen..
Hoppas även på fint väder imon så man kan smälla upp elviras pool för första gången :)
Ha en fortsatt underbar kväll.
Puss & Kram
Carolina


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas det blir bättre för dig snart och att dom kommer på vad det är..

2010-06-29 @ 22:28:06
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback