Läkarbesök

Idag tog jag beslutet att ringa läkaren pga att jag har så ont i magen :(
Den är verkligen öm, spänd och värker en hel del.
Det kan göra så ont att jag inte vet vart man ska ta vägen.
Fick en tid den 12 :S Snacka om att det går segt att få tid på vårdcentralen.
Men jag åkte till hisingsakuten där dom har dropp-in efter klockan 17:00 på vardagarna.
Fick pratat med en läkare som sa att jag troligen har inflamation i magsäcken typ magkatarr..
Han skrev ut mediciner och bad mej ta den tiden den 12 eftersom dom inte hade den utrustning för att sätta exakt en diagnos. Sen bad han mej även att SLUTA stressa.
Och att en del av detta beror på all stress jag utsätter mej för.
Men det är inte så konstigt att man stressar eftersom allt går åt fel håll just nu :/

T.ex
- Min föräldrar ledighet har tagit slut så måste leta dagisplats åt elvira å börja jobba.
Problemet är att jag inte känner mej redo pga borderline å det stressar mej mest.
- Vill inte bo kvar här utan försöker byta lägenhet med någon i kungälvsområdet men ingen är ju seriös..
- Kompisar som sviker.
- orolig vrf jag har ont i magen.
Aaa det finns helt enkelt en massor av saker....

Läkaren sa åt mej att gå en kurs för att hantera min stress m.m. men så enkelt är det inte!

På allt detta har man en jobbig sambo!
Han förstår verkligen inte hur det är att ha boderline och magont...
Som idag var vi tvunga att vara hemma te 8:a då den jävla fotbollen börjar!!!
Och handling stod på schemat å bussarna kom inte :S
Så ringde västraffik som lovade att nästa buss skulle gå om 20min ifrån eketrägatan.
Då skulle vi minnsan gå hem i lugn takt men klockan tickade och vi skulle springa hem med påsar och barnvagn!
Kan inte beskriva vilken smärta jag hade i magen å försökte förklara detta, ville inte gå själv eftersom jag va helt svimmfärdig..
Sen att gå upp för alla mina jäkla trappor för att ta ut hunden 3ggr om dagen (1 gång brukar min sambo ta hunden om jag har tur)
Ne usch hoppas dessa mediciner hjälper så det slutar att värka...



Nu ska jag iaf vila mej en stund.
Det har varit mycket idag och värmen tar kål på mej....
Ha en fortsatt trevlig kväll :)
Puss & Kram
Carolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback