Tvåbarnsmamman ska stenas till döds om några dagar!!! =(

Sakineh Mohammadie Ashtiani 42år erkände otrohet:
Nu ska hon dö för sitt brott.

Tvåbarnsmamman kommer att grävas ned i sanden – hela vägen upp till bröstet.
Stenarna som kastas på henne är noga utvalda i storlek, så att de inte ska döda på en gång.
Poängen är att hon istället ska torteras långsamt till döds.
Sakineh Mohammadie Ashtiani, 42, anklagades för otrohet av sin man i staden Tabriz i Iran 2006.
Hon förnekade brottet.
Efter 99 piskrapp ändrade hon sig och erkände.

”Överhängande hot”

Nu, inom några dagar, ska hon dö. Datumet då avrättningen ska äga rum hålls hemligt, men enligt människorättsadvokaten Mohammad Mostafaei, som pratat med CNN, är hotet ”överhängande” och döden kan vara bara dagar bort.

”Barbarisk metod”

Han kallar avrättningsmetoden, där tvåbarnsmamman kommer att grävas ned och sedan få stenar kastade på sig tills hon avlider, för ”barbarisk”.

– Jag kan inte förstå hur en sådan avrättningsmetod kan existera 2010, och hur man kan använda den på en oskyldig kvinna som har tagits från sin son och sin dotter, som båda skrivit brev till domaren och vädjat för hennes liv, säger Mohammad Mostafaei till CNN.

126 avrättade i år

Han har tillbringat de senaste fem månaderna med att försöka hitta sätt att rädda kvinnan och vädjar nu till omvärlden för hjälp, trots faran det innebär för hans egen säkerhet att kritisera regimen. Även Amnesty har protesterat högljutt för att rädda kvinnans liv.

Från den 1 januari i år fram till den 6 juni har 126 personer avrättats i Iran.

Källa: Aftonbladet.se

När jag läste detta trodde jag att det va nått sjukt skämt men detta är ju på riktigt!
Visst fel att vara otrogen men för det ska man inte behövas utsättas för detta..
Fyfan vilken smärta med 99 piskrapp och nu ska hon stenas till död och det värsta är att hon ska
plågas eftersom dom valt stenar som inte dödar henne direkt.
Nee fyfan alltså jag hoppas verkligen människorätten ändras där nere INGEN ska behövas
utsättas för detta.
Hon har ju 2 barn också :/
Hemskt och veta att sin mamma ligger och pinas av stenar och dom kan inget göra.
Tycker vi alla tar oss en tankeställare hur bra sverige ändå är.
Och även tänder ett ljus för henne den dagen samt alla andra som utsätts för detta.

Nå håller ni med mej eller har man fel?!? :/


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad hemskt. :/ varför ingen kan ta o våga stoppa det, det kan man undra? men är glad att det inte finns i sverige.

2010-07-05 @ 10:13:04
Postat av: Jens Andersson

Deras lagar och syn på otrohet är ju sådan men rätt enligt mig är de ej...En tabbe är en tabbe ju går ju attt reda ut ändå ju

2010-07-05 @ 13:19:57
Postat av: L

Snälla, hjälp mig. Rösta på mig. Det hade verkligen varit supersnällt!! :)



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=4751



Tacktack!

2010-07-05 @ 13:38:17
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/
Postat av: pauli

men GUUD :(

2010-07-05 @ 17:55:38
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Carolina

I now. Det e skit hemskt :(

2010-07-05 @ 21:00:29
URL: http://ialwayssurrender.blogg.se/
Postat av: Peter

Gud allså tycker det är så himla hemskt allt detta. Såklart jag håller med dej till 100 procent

2010-07-06 @ 00:08:12
URL: http://www.nogg.se/petersdikter
Postat av: Julia 20år och tvåbarnsmamma

Fy vad hemskt!

2010-07-08 @ 21:24:33
URL: http://nattstad.se/littlemommy
Postat av: Anonym

Även om jag tycker att otrohet är en av dom värsta sakerna man kan göra mot en person så tycker jag ändå inte att man borde straffas till döden genom tortyr för det! Visst tycker jag att alla som är otrogna borde få nån form av straff/konsekvens för det dom har gjort, speciellt om det är äktenskapsbrott, men om man skulle döda alla som gör fel så skulle det aldrig ändras, för en död människa kan varken ändra sig eller gottgöra sina synder! Där har ni min åsikt iaf... Mvh Kiwi.

2010-07-09 @ 15:01:07
Postat av: Jane

Jag kopierade lite utav det som var från Aftonbladet och bilden, hoppas det är ok.

2010-07-09 @ 21:28:26
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback