Stackars dom gammla! dusch 1 GÅNG varannan vecka och dom får använda bjöla pga ingen har tid att hjälpa dom på toa :/

Det gör så ont i mitt hjärta av att läsa detta som jag hittade på aftonbladet
klicka upp länken så får ni se själva hur dom gammla behandlas.

www.aftonbladet.se/debatt/article7453759.ab




Dusch 1 gång varannan vecka och då blir duschen bara 10 minuter!!!

Blöja används på sommaren pga få personal!

Agda 92års egna ord

”Jag mådde inte riktigt bra den dagen. Jag hade fått tre tabletter extra på morgonen, som jag inte skulle ha haft. De var egentligen till Ida en trappa ner. Men det hade inte vårdbiträdet sett. Hon började sitt sommarvikariat i förrgår. Ida och jag har samma efternamn, så ibland händer det att hon får min medicin också, har jag förstått"
Samma dag som agda fyllde år.

"Visst blev det extra besvärligt den där dagen när jag tog av mig blöjan. Jag kunde inte förmå mig att sitta ner utan stod och höll mig i sekretären tills en hjälpare kom på kvällen. Han blev ordentligt arg på mig för att jag tagit av mig blöjan. Jag skämdes av hela mitt hjärta och lovade att inte göra så igen."

Sätt gammla i fängelse och brottslingar på ålderdomshem!!!!
I fängelse får man fin och varm mat, duscha, vistas ute m.m.

Nästan så man börjar gråta man vill ju att dom ska ha det bra...
Kan inte sluta tänka på att gudrun schyman eldade upp 100 000kr detta kunde gått till att gammla kunde fått duscha!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Man blir så ledsen över sånt här..

2010-07-12 @ 23:13:07
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Sabine

Konstigt att vården får vara så här i Sverige.. Är precis som om politikerna inte fattar att dom själva en vacker dag kommer sitta på ett ålderdomshem. Man skulle kanske bli politiker och ordna upp lite här i Sverige, för inte fan ser det så bra ut så som det är nu..

2010-07-13 @ 16:29:01
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback