Recept på jättegoda kladdemuffisar!!! :)

Ikväll som bestämmde jag mej för att göra kladdemuffisar :)
och testade även att hälla i kokosflingor i ena satsen vilket var väldigt gott..
Här är ett recept på jätteGODA kladdemuffisar

Tid: 25 min varav 10 min i ugnen
Ca:  16 st kladdemuffisar

Ingredienser:

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.
Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver.
Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.
Klicka ut smeten i bakformarna.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter. 
Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.





Jag brukar ofta kolla dom och ta ut dom precis innan 10 min.
Min ugn är konstig så ibland tar det längre tid och ibland kortare.
Som idag tog jag åt dom när dom hade varit inne i ca7 minuter men jag vill
ha det dära extra kladdiga. När man tar ut dom ur ugnen så hårdnar dom ju på toppen
och när man tar ett bett känner man det dära kladdigt..
Mums *Spinger ut te köket och hämtar en* hehe...

Jag gjorde samma recept när jag körde kokosflingor i men tog mellan 1-2 dl..

Hoppas någon av er för nytta av detta recept :)
Det enklaste är ju att göra dubbelsats så slipper man göra flera ggr pga godheten hehe



Inte världens bästa bild :P
Dom te vänster e vanliga dom te höger är med kokosflingor i :)

Ha en mysig kväll :)
Puss & Kram
Carolina

ialwayssurrender.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback