Åskoväder! :)

Efter jag hade gjort mina underbara kladdemuffisar fick jag tips av min kära mamma att det åskar hos mej :P
Hon älskar ju åskan å följer den via en hemsida (kommer ej på vad den heter men ska fråga henne)
Jag & Hero gick ut på balkongen och det va ganska ljus himmel dock lite grå.
Medans vi sitter där ute kommer det en blixt å mullret lååååångt efter..
Usch vilken mesigt åskoväder tänker jag.
Sen hände nått jävla fräckt dock väldigt skrämmande också.
Jag bor längst upp i mitt hus och har väldigt bra utsikt utanför mej är en stor gräsmatta bakom den är det skog med höga träd i där träden står är det ett väldigt högt berg med gula hyreshus (höga)
Ovanför där kom ett stort svartmoln man såg hur regnet började falla där bort igenom, träderna började piska varandra och känner doften av regnet närmare och kan även se hur det närmar sejj balkongen..
Speciellt det svarta molnet närmar sej fort...
 Där sitter man typ i chock och tror man e med i någon film.
Blixtrarna slår så hårt att man känner med dom man räknar sekunderna efter blixtrarna tills mullret kommer...
Och märker att det är väldigt nära..
Efter en stund slutade det.
Jag satte mej här vid datan öppnade ett fönster på vid gavel har hero liggandes brevid mej.
Känner hur han flåsar i armen på mej eftersom han e lite rädd för åskan.
När jag ser ut är det helt kolsvart å n sätter åskan igång man hör hur mullret låter och slår mellan bregerna..
Nu blinkade även lampan till här hemma.
Heros öron står upp å han flåsar bara mera.
Usch känns som man börjar bli lite rädd fast det e så mysigt med åskan..
Förknipprar alltid åskan med skräckfilmer hehe..
Det verkar komma ett rejält åskoväder nu.
Därför väljer jag att logga ut härifrån nu och stänga av datan en stund.
Kanske skriver senare om det inte blir försent annars ses vi imorgon :)




Nu blir det att mumsa på kladdemuffisar med hero
 (elvira sover som en stock)
Hoppas åskan håller i sej så vi kan kolla på den lite till :)

God natt på er alla :)
Puss
Carolina


Kommentarer
Postat av: pauli

kan tycka det är mysigt med åska ibland :)

2010-07-12 @ 23:53:39
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tycker det är jättekul att du skriver så mycket blogg nu :) alltid lika kul att läsa =)



Måste bara prova receptet på kladdisarna med ;)

2010-07-13 @ 00:06:24
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Sabine

Guuuuud jag hade dööööööött!!!!



Jag mår ont i magen bara av att läsa här om åskan:P

Tack gode gud så missade åskan oss här söder om götet! Än har de iaf inte åskat riktigt, och enligt smhi ska de inte göra de heller.

Måste vatt mitt extrema önsketänkande om att slippa åskan som gick i uppfyllelse=)

2010-07-13 @ 16:25:23
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback