Sitter och funderar över...



Vad trött man är då elvira är ju verkligen morgon pigg och vaknar mellan 8-10 på dagarna då hade jag velat sova haha.. Så det vara bara att kliva upp och lägge henne i min säng en stund och ha morgonmys hehe :P Sen blir det frukost på det =) Efter det blev det en långpromenad med Hero. Självklart började det snöa ute. Brrrr vill ha sommar istället så man slipper denna eländiga kylan fast å andra sidan så klagar man väl på värmen. Jag e ju så varm av mej men e glad att jag inte kommer vara gravid i sommar (vad jag vet ;) ) så man slipper bära runt på en mage. Min mage var gigantisk stor var rädd att det va tvillingar men icke.

Sen blev det att baka kladdkakemuffins för första gången och det gick väl inget vidare direkt för dom blev brända.. Men hero gillade dom iaf haha! Men jag tycker dom gick att äta ändå.
Funderar på att göra nya men man ska ju ha ork till det. Men det blir nog att städa lite medans Elvira tar sej en powernap..

Sitter även och funderar på vad jag ska ta för tapeter i köket och hallen, samt vilken färg det blir att måla i bardrummet :P För hon som bodde här innan hade inte skött  lägenheten så det såg verkligen förjävligt ut.
Fettfläckar ÖVERALLT, sönder rivna tapeter hon har till och med borrat sönder hela taket så det hänger krokar snyggt liksom haha.. Men båda sovrummen är ny tapetserade & nymålat tak ska bara måla listorna :)
Gjorde det efter någon vecka när jag flyttade in här 1/7-09.
I stora rummet är det tapetserat för 2 årsen i en vit färg (skitfult!). Och då får man inte hämta ut någon färg eller tapetseter och tänker ju inte betala det själv för det e dyrt och sen äger jag ju inte lägenheten så tjänar inget på att göra det för får inget tillbaka när jag flyttar.
Men iaf puckot har låtit spikarna sitta kvar i väggen och tapetserat över dessa spikar smarto :P

Men iaf har gjort en liten lista som jag ska ringa om imorgon =)
¤ Nya tapeseter i hallen/köket.
¤ Målarfärg till toaletten.
¤ Takfärg till hallen/köket & badrummet.
¤ Målarfärg till listor.
¤ Nya kontaktuttag.

Ska även be om målarfärg till balkongen men kan ändå inte måla där ute nu så det får vänta.
Hoppas bara att jag får allt som jag vill ha :P haha!
Så är det någon med bra smak där ute när det gäller färger? tipsa gärna mej :)
-På toa är det mkt rött & vitt.
-Köket vitt med olika färg på blommor.
-Hallen har jag träspegel å byrå.

Detta va väl allt för tillfället kanske skriver senare annars återkommer jag imorgon =)
Lev dagen som den vore den sista för
morgondagen kanske aldrig kommer.
Puss & Kram
Carolina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback