Lite vad som har hänt



Oj! Det va längesedan man var här inne och skrev. Knappt att man kom ihåg användarnamnet och lösenordet. Så vad har hänt under denna tiden då?

Den 19/6-09 Fick jag en liten underbar flicka som heter Elvira. Hon vägde 3125kg och va 48cm lång.
Hon skrek inte ens när hon kom ut utan började genast att tjata hehe så söt, men sen må ni tro kom skriket haha.
Elvira skulle komma den 5/7-09 Men va alltså för tidig. Den ena barnmorskan hade räknat ut att hon skulle komma den 17/6-09 och den andra hade tydligen sett på ultraljudet att hon skulle komma 5/7-09. Men jag tror hon första hade mer rätt :P
I vilket fall så va jag glad att hon kom tidigare istället för att ha panik att nu gäller det och kanske gå över dagen.

Den 17/6-09 hade jag en tid hos barnmorskan kunde knappt gå så det fick bli taxi dit och hon sa att det kunde vara så tills man ska föda och det e vanligt att få det 2 veckor innan. Panik tänkte jag för det gjorde ju så ont och denna jävla foglossning.. på natten till den 18.e hade jag otroliga smärtor att jag ringde östra förlossningskliniken på morgonen och frågade vad jag skulle ta mej till och då bad hon mej komma in för en undersökning. Hon va jätte trevlig på östra och gjorde undersökning och sa att jag skulle föda inatt eller imorgon under dagen då jag va öppen 2cm. Det va väl under den tiden jag började inse att nu ska jag ha barn det började bli verklighet.
Jag fick be min pappa komma med mina saker och min syster fick åka hem till mej och ta hand om hunden eftersom jag beslutade att sova över där.

Timmarna, minuterna och sekunderna kändes så otroligt segt. Man låg bara och väntade men fick morfin och somnade. På natten där vid 04:00 tiden fick ja lite mer morfin pga smärta. Blev riktigt kissenödig pch skulle gå på toa å då går vattnet vid halv 5 (öppen 4,5cm). vid 7 tiden sa jag te barnmorskan att nu måste jag krysta .. å då svarade hon mej "nej inte ännu" mitt svar blev "nått måste krystas ut nu iaf" hehe..
Så hon undersökte mej och tittade på mej och sa "ojdå nu ska du föda du är uppe 10 cm".
När jag låg där och krystade frågade jag barnmorskan om jag kunde knipa igen och komma tillbaka lite senare men det va tydligen lite väl sent påtänkt sa hon :P
Min förlossning gick faktiskt riktigt bra tack och lov för lustgas haha..
2 minuter innan elvira kom ut sa barnmorskan att hon skulle sätta in en nål i handen på mej ifall jag skulle behöva dropp för det gick lite segt i slutet ( jag är verkligen jätterädd för nålar) och nu skojar jag INTE men när hon sa det fick jag en värk och efter 2 krysstningar va lilla elvira ute.. Hon bara skrattade och sa att nästa gång jag ska föda är det bara för dom att visa nålen..haha..
Vid 09:25 kom en liten prinsessa. Märkte könet direkt eftersom jag va så himmla nyfiken kollade jag direkt mellan benen haha.

Det är verkligen otrolig härlig känsla att ha sin nyfödda bebis på magen och kolla på henne.
Kan ännu inte fatta att en liten fin bebis kan ligga och få plats i ens mage.
Jag hade även jimmy med mej vid förlossningen som va snäll och satt å höll mej i handen och gav mej saft då och då. Dock gnällde han över att han hade ont i handen pga att jag råkade sätta in mina naglar i hans hand..


Det är väl lite om vad som har hänt =) Jag älskar verkligen min lilla prinsessa elvira och imon är hon 7 månader :O Vart tar tiden vägen igentligen???
Jag har även valt att INTE lägga upp bilder på Elvira eftersom det finns många sjuka människor som tar dom eller tänder på små barn!!!! :S:S:S:S ÄCKLIGT!!!

Ska försöka skriva lite i min blogg då och då men inte alltid man har tiden eller orken :P
Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jättekul att läsa och jättekul att du har börjat skriva igen. Som jag har längtat!! :) hehe. Du skriver verkligen bra och man vill bara läsa mer o mer :P haha! gratta lilla Elvira från mig imon vännen :) Puss&kram!

2010-01-18 @ 20:04:41
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jätte roligt att läsa din förlossningsberättelse=) Krya på dig, såg att du ligger hemma å e sjuk på facebook:( Kram

2010-01-18 @ 23:40:29
URL: http://suusannaa.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja, du har verkligen världens sötaste lilla prinsessa :-)

Puss min älskade vän

2010-01-19 @ 12:41:55
Postat av: Carolina

Jennie: hehe aa jag vet att du tjatat ska försöka skriva ofta nu :) Sålänge lilla elvira tillåter det hehe.. Det ska jag göra och hon säger tack =) Pussis..



Sanna: Vad roligt att du tkr de =) Tack så mkt aa har varit jätteförkyld, hosta, halsont m.m. =( Kram



Bea: hehe aa det hr jag verkligen =) puss

2010-01-19 @ 12:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback