Hemlösa

Är jättetrött idag.. Kunde inte sova inatt :/
Efter att jag kom in med hero i går kväll och satte mej för att äta varm mat tänkte jag på alla hemlösa djur och människor. Hur jobbigt dom måste ha det nu i all snö!
Och man orkade inte äta upp sin mat utan slängde en del och då fick man lite skuldkänslor.
Det är ju verkligen svinkallt ute så det sticks i hela kroppen och då har man ändå vinterkläder på sej.
När man la sej för att sova är det lätt att tankarna kommer upp och man funderar på vad lite igentligen man uppskattar livet ibland. Man slänger mat, köper dyra saker blir aldrig nöjd.
Och där ute bor det människor som inte ens har hela kläder på sej!
Dom stackars djuren ingen vill ha utan bara släpper ut dom som t.ex katter..
Det är säkert många som fryser ihjäl samt svälter ihjäl.
Om man gemför med dom så lever man ett lyxliv!
Jag känner för människor det gör jag men jag lider mest med djuren dom har ju ingen röst alls! 
Dom har det inte lika lätt att få tag i mat då den ligger under all snö.
Hade man haft ett stort hus hade jag nog bjudit in alla djuren. Men det kan man inte riktigt göra här i en lägenhet.
Har satt upp fågelmat på balkongen men såg imorse att allt va täckt med snö över så jag har borstat bort det hela dagen så dom kan få mat. Det är jättemånga fåglar som kommer och äter. Hela balkongen är fylld med en massa fågelmat i olika sorter :P Så det räcker ett väldigt bra tag men kan man hjälpa dom små stackars djuren på något sätt så är det klart att man gör det. Och helt ärligt om jag hade sett något djur frysa mycket ute hade jag inte tvekat på att ta den till närmaste lokal där djuren samlas som inte har något hem och väntar på någon ska adoptera dom. Om det skulle vara så illa att dom inte hade haft plats så hade jag tagit den till vetrinären sen avmaskat den och behållt den! Jag kan verkligen inte låta bli om jag vet att ett djur har det dåligt. Eller iaf haft den under vinter tiden och släppt ut den på sommaren i den fria igen.
Då syftar jag på djur man kan ha inomhus som katter, kaniner och sånt :P
Ormar, spindlar och annat äckliga kryp gäller INTE!!
Hoppas det är fler än jag som tänker på dom stackars djuren där ute :)
Och såklart dom hemlösa människorna också!


Skulle du hitta något hemlöst djur så kan du ALLTID söka på t.ex  
www.google.se, www.hitta.se,  www.eniro.se och se det närmaste stället där du kan lämna av ett hemlöst djur! =)
Ser du dock en hemlös människa så hjälp personen till ett härbärge eller kanske ge den en slant till mat & en tröja?



(Bilderna är tagna ifrån google.se)

 

Ha en fortsatt bra kväll
Kramiz Carolina

 


Kommentarer
Postat av: rockspot

du verkar vara en riktig djurvän! fast du gillar inte "äckliga" djur haha, det e ju lite elakt ändå! :P

2010-02-22 @ 11:34:18
Postat av: Carolina

Klart att jag är de =)

Haha vem gör de??

2010-02-22 @ 21:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback