Halvtrött

Sitter här halvtrött och kollar ut igenom fönstret å ser snön falla ner :/ Vill verkligen ha sommar nu eller iaf våren.
Det är så jäkla kallt och jobbigt att köra barnvagnen i snön.
Det är redan tisdag idag helgen gick jättefort. Känns som alla dagar är detsamma för ungefär så här ser min dag ut.
08:00-09:00 Vaknar Elvira det blir blöjbyte sen frukost (gröt och någon god pure brukar jag slänga i) =)
Sen efter det slänger jag i mej något. Det blir lite lek och sen blir hon trött och sover i ngn timma ibland bara några minuter. Sen blir det lite lek och mellanmål. När hon e klar så blir det att ta på sej alla dessa vinterkläder och ner i källaren för att ta ut vagnen och sen gå en promenad med Hero. Vilket är ganska mysigt men inte när det e slask eller jobbigt väder som det var i torsdags :/
När vi kommer hem blir det en massa bus med leksaker som till slut ligger utspritt på golvet samtidigt som jag slänger in en maskin tvätt och diskmaskinen står på full rulle.. Förstår inte vad all disk och tvätt kommer ifrån..
Iaf sen är det middag och lek igen.. Även träning på att hon ska sitta och kanske till och med krypa men det är inte så populärt att ligga på magen så jag tror nog att hon kommer skita i det och gå istället.
Det är så min dag ser ut att vara :P Om ni undrar varför inte jag tar ut hero tidigare så har jag en som gör det åt mej på morgonen innan personen går till jobbet =) Lite lyx får man ju ha..

I fredags va jag på stan med kompisar och elvira fick umgås med sin lille vän :)
Va och beställde tapeter och allt som jag skrev på min lista här för någon vecka sen eller så..
Det blev ljusa färger i alla rummen jag ska måla.. Känns som det är min stil och sen ha lite färgtavlor..
Ska ta före och efter bild och lägga ut. Men ska inte tapetsera förens nästa lördag.

Men eftersom det va så tungt och mkt jag skulle ha i affären (tur att jag fick en rekvisita av min förvaltare :P haha ) så la jag undan det och åkte dit dagen efter och hämtade det med mamma, pappa och syster <3.
Tänkte det bara skulle bli att hämta det och sen hem igen.. Då trodde jag helt fel.
För vi va på biltema, blomsteraffär och coop. Jag tror jag fick köra elvira i 5 sekunder innan hon blev snodd i alla affärer av min pappa och syster min mamma va inte tillräckligt snabb :P

På söndagen kom min mormor hit och hennes kusin som även är frisör och klippte mej till axlarna för det va ju jätte slitet eftersom jag blekte det så jäkla mkt förra året. Men det e fortfarande lite slitet så ska ta mer nästa gång men ska låta det växa nu så jag inte får håret till öronen för att jag e för snabb med att klippa bort det slita :P
Så blev det en massa prat och fika <3
Måste bara tillägga att jag har VÄRLDENS BÄSTA mormor :) Vet inte vad jag skulle göra utan henne.
Hon finns alltid där och ställer alltid upp. Tänk om alla var som henne.. Älskar dej!

Nu annars blir det att sitta och vänta på att min lilla prinsessa ska vakna och äta lite sen ut med hero.
Ganska skönt också att få lite tid för sej själv. Borde igentligen vila nu eftersom jag är sjukt trött :/
Men vila gör man ju när man dör...
Så kan ju passa på att leta fler tävlingar tycker sånt är skitkul fast jag aldrig vinner haha..
Och jag har massa tävlingar i min blogg eftersom man har större chans att vinna därför är det så många ;) hehe..

Ha en underbar dag så får vi se om jag återvänder här sedan idag =)
Och glöm INTE att kommentera!!!!
Puss & kram

Carolina


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jättekul att läsa vad du gör om dagar osv. Kul att få måla om!! =)

2010-02-02 @ 12:58:00
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback