1000 funderingar!

Nu sitter man här med 1000 funderingar om allt som kretsar runt livet.
Förlossningen jag inte ens orkar tänka på då jag inte vill tänka på smärta eller hur jobbigt det kommer att bli.

Eller hur det kommer att bli efteråt då jag själv är sjuk och barnet kräver en hel del samt min andra bebis Hero :)

Hoppas jag hittar tiden och orken. Ibland känns allt jättebra och man verkligen längtar men sen ligger rädslan för att gå ännu mer in i väggen än man redan har gjort. Men innerst inne vet jag att ja kommer att klara det :)

Just nu vill jag bara att alla tankar försvinner speciellt på natten.
Att vara gravid och ha borderline är verkligen skitjobbigt :/ Graviditeten har inte varit den bästa dom första 3 månaderna kunde jag knappt äta och när jag väl kunde det spydde jag bara upp det. Kunde knappt sova pga illamående ibland visste man inte vart man skulle ta vägen. Sen ett tag så var allt bra men på det senaste har illamåendet kommit tillbaka, samt foglossning så jag kan knappt sitta, ligga, stå eller gå för att jag har så ont. Varenda lilla rörelse känns verkligen! Vaknar på nätterna när jag ska vända mej om vilket jag ofta får göra då barnet ligger och trycker på ena sidan och jag har svårt att sova på rygg, iaf  man känner smärtan något grymt mkt så man vet inte vart man ska ta vägen. Vissa morgornar vaknar jag helt kallsvettig pga smärta och annat.
Sen har jag såna ryggsmärtor pga att min mage har blivit grymt stor så man kan tro att jag ska ha 2 barn :/
Kan knappt stå på benen för det är så tungt så jag får ofta sitta ner vilket är ganska tråkigt att inte kunna göra nått utan att få ont. Bäckenbandet hjälper dock lite men inte alls så mkt.
Just nu vill jag att dagarna går fortare så jag kan föda och slippa allt detta men sen är jag skiträdd för hur mitt liv kommer se ut efteråt.

Men alla som läser detta och vill skaffa barn så är det inte alltid att gravida får dessa problem.
Så oroa er inte för det. Sen får man tänka på att man har världens finaste diamant i magen som snart ska komma ut och kolla på sin mamma & pappa :)


Har iaf haft en bra helg i sthlm trots smärtan :)
Var på rix-fm i fredags fan vad heat är bra :D
Hände en massa annat skoj med.
Men är för trött för att skriva :P


http://www.youtube.com/watch?v=c56vEgA4fjU

Låten säger mer än 1000ord!
Sån stört skön låt :)


Kommentarer
Postat av: Bea

Vet att du kommer klara detta, du e stark, jävligt stark! Och du vet att jag finns här för dig och jag hjälper dig mer än gärna det hoppas jag att du förstår =) <3

2009-05-20 @ 21:21:40
URL: http://beagaisare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback