Usch :/

Idag är det ingen bra dag :/
Somnade ganska sent inatt av trötthet och när klockan var 04:45 vaknade jag av smärta jag hade! Min foglossning har kommit tillbaka nu igen kan knappt röra mej :/ Sen hade jag så otroligt ont i mitt högra ben antaligen träningsverk eller liknande har ju fått sån otroligt stor mage så man kan tro att det är tvillingar där inne. Och den är verkligen stenhård samt väger en del. Men iaf skulle gå upp ur sängen var även hungrig så jag försökte ta mej upp ur sängen och inser hur ont i ryggen jag har. När jag väl kom upp satte jag mej i stora rummet och åt upp en kartong med cocktail tomater och 2 kiwi. Sen efter ngn timma gick jag och la mej och försökte somna om vilket jag gjorde efter en bra stund och vaknade 20 minuter efter med att jag fick sendrag i mitt vänstra ben där under knäskålen vad det nu heter hehe. Muskeln hade åkt upp på nått sätt och fick inte ner den  men smärtan försvann lite och nu har den åkt ner på plats..

Var även på vårdcentralen igår pga att jag behöver medicin mot pollen. Men eftersom jag har sån stark allergi fick jag inte mina vanliga mediciner utan ögondroppar och en mildare dos på näs spray och tabletter fanns inga som var lämpligt mot gravida. Så när barnet kommer kan jag äntligen börja med min medicin slipper jag nysa ihjäl mej på dagarna.
Sen passade jag även på att berätta om att jag får smärtor vid hjärtat ibland, yrsel, trötthet, och att jag svettas grymt mkt och kan vakna på nätterna/morgonen att jag är helt genomsvett :/ Men blodtrycket var bra samt hjärtat. Så hoppas det försvinner när barnet kommer ut . Och att magen blir mkt mindre för det är verkligen jättetungt att bära :S  Vill ha en sån smal mage vissa andra gravida har hehe.

Nu är bebisen iaf 7 månader och 2 dagar :) Så det börjar närma sej nu och man börjar inse mer och mer att man ska ha barn.  Även att det sparkar nästan hela tiden så känns det ändå overkligt på ett sätt. Kanske dags att planera lite inför förlossningen usch vad jag fasar för den dagen med all smärta. Men det kommer det vara värt när man ser den lilla busen :)

Nu ska jag ladda upp med lite gott och bädda ner mej framför tven :)
Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: Bea

Herregud gumman, lät inget vidare =(

Men fan va tiden går fort alltså =O Du blev ju gravid nyss ;-)

2009-05-07 @ 20:56:35
Postat av: Bea

Herregud gumman, lät inget vidare =(

Men fan va fort tiden går =O Du blev ju gravid nyss ;-)

2009-05-07 @ 20:57:44
URL: http://beagaisare.blogg.se/
Postat av: jessica nyberg

jag fick utskrivna pollentabletter av barnmorske läkaren.. det borde la du me få, jag har sån tur inte sååå svår pollen allerig i år, rinner i näsan å ögonen då och då men det börjar la försvinna hoppas jag!! kram

2009-05-07 @ 21:37:30
URL: http://lillanyberg.blogg.se/
Postat av: jessica nyberg

jag fick utskrivna pollentabletter av barnmorske läkaren.. det borde la du me få, jag har sån tur inte sååå svår pollen allerig i år, rinner i näsan å ögonen då och då men det börjar la försvinna hoppas jag!! kram

2009-05-07 @ 21:38:31
URL: http://lillanyberg.blogg.se/
Postat av: Jennie

Va jobbigt det låter gumman :) Men som jag säger hela tiden, snart är det över =) hehe.. Och det kommer gå kanonbra på förlossningen, det är jag säker på :)

2009-05-07 @ 22:46:23
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Carolina till jessica

Okej okej men jag äter en massa andra mediciner så allt går inte att matcha :P kram

2009-05-19 @ 23:44:54
URL: http://ialwayssurrender.blogg.se/
Postat av: Alina

nice blogg!

2009-05-19 @ 23:51:36
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback