Ibland börjar man undra!

Vaknade av att solen sken in rakt i ansiktet på mej och hörde fågel kvitter :)
Och sen kom tanken fan vad jag är pissenödig så jag går upp på toa sen när jag la mej ner i sängen igen blev jag jätte pigg av någon anledning klockan var då 08:15 ändå somnade jag efter 01.00 inatt.
Det är sjukt tråkigt att vara vaken så tidigt själv så jag sa till min kille att klockan var 11:30 och det är dags att gå upp och käka frukost. Men han var så seg och säger att han ska ligga och dra sej vilket tar 2-3 timmar :P
Jag tjata och tjata men det gav ingenting så jag fick säga vad klockan var och fick en arg blick.. ( brukar skoja om tiden för att det ska gå lite fortare ibland haha)
Gick upp och duscha sen gjorde jag varma mackor i ugnen och hällde upp iskall juice :)
Släppte ut hero på balkongen för han älskar att ligga där eftersom det är så kallt och han är en vinterhund. Men han gör mej orolig då vi bor på 3 våningen och han ska kolla över räcket..

Satte på tven högt så jag kunde höra nyheterna samtidigt som jag satte mej vid datan och hörde att det finns glas splitter i färsk kyckling nu :/ Seriöst vilken/vilka sjuka människor lägger glasbitar i kycklingar spec i små barnburkar!?!

Efterlyst ikväll :)
Det är verkligen ett av mina favorit program där får man se hur folk åker dit. Hur sjuka människor är som våldtar en massa, rånar, mördar! Dom gärningsmännen förstår inte hur det påverkar omkretsen eller den personen som blir utsatt!
Som dom ungdomarna som rånade en stackars 8 åring hallå eller!?! Han var ju bara ett oskyldigt barn. Tur att dom åkte fast iaf och att dom visade bilder på dom skyldiga!
Gaaaah blir verkligen arg och irreterad när jag kollar på det ibland hur man kan utsätta en människa för allt detta!
Hoppas att fler åker fast ikväll och man kan önska att vissa får längre straff :)

På tal om detta!
Något som berört mej är fallet med elisabet som var fången i 24 års tid av sin pappa josef fritzel.
Hur i helvete kan man låsa in någon spec sin dotter i en liten källa!
Våldta henne och låter hon föda hans barn. Han måste verkligen vara desperat och en människa utan hjärta!
Stackars dom barnen för dom har ju verkligen problem psykiskt och även hälso sjukdomar.
Sen måste mamman ha vetat vad som pågått annars är hon verkligen dum i huvudet om hon inte märker att hennes man försvinner och att elisabets barn kommer till deras dörr med en lapp.
Varför skulle hon just lämna dom där om hon nu inte kunde ta hand om dom (som det stod på lappen) och inte adopterat bort dom eller gjort abort.
Synd att josef är 73 år för då kommer han säkert att dö snart. Om han var yngre kunde man låta han sitta inne i fängelse länge och tortera han med att slänga in han i ett litet rum utan fönster och se hur det känns!
Sen efter detta fallet blev kännt har 2 monster pappor till avslöjas.

Michele Mongelli:  64-årige italienaren  misstänkt för att ha hållit sin dotter som sexslav i 25 år.

Arcebio Alvarez:  58 åringen från Colombia  misstänkt för att ha tvingat sin nu 35-åriga dotter Alba Nidia Alvarez till sex under många år. Under åren har han gjort henne gravid åtta gånger!

Nee nu får jag släppa detta blir riktigt arg när jag tänker på det!

Får inte glöma och säga att fråga olle kommer ikväll :) Så jäkla bra program haha!

Ska göra mej iordning nu och sen gå ut på några ärenden :)
Skriver kanske lite mera senare!
Den som väntar på något gott behöver inte vänta sålänge ;) hehe


Kommentarer
Postat av: Jennie

Va bra skriver Carro! Det är jätteintressant att läsa din blogg :) Kan verkligen hålla med dig i det du skriver. Väntar spänt tills du skriver igen ;) haha! Puss!

2009-04-01 @ 13:43:02
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback