Lördags :)

I lördags morse kom jimmys föräldrar hit till göteborg för att stanna över.
Så vi åkte in till backaplan och gick lite i affärer jag hittade 2 linnen och sen 2 bebis tröjor samt en laban mössa som vi köpte :)
Sen gick vi och käkade lunch på ett gatukök mitt imot macdonald´s vi satte oss ute för att jag hade hunden med mej. Och när vi hade beställt maten så kommer det en dryg tjej som jobbar där och säger att man inte får ha hund på uteservering! Å jag förklarar lugnt att det fanns ingen skylt om att inte ha hund där för på dom ställerna jag har varit på får man ha hund. Hon påstod att jag skulle sätta fast han i en stople som låg brevid vägen no way! Så jag sa att om hon visar mej skylten så kan vi diskutera det då!!
Men hon gav sej till slut och gick in i byggnaden och fler av personalen kom ut och servera maten till gästerna och dom sa ingenting utan log åt hero.
Dit tänker jag absolut INTE gå mer även att hero inte är med.

Sen åkte vi hem och fikade på våran stora gräsmatta vi har på gården  men jag e ju pollen, gräs m.m. allergiker så jag kunde sitta där i ca 20 min sen höll jag på att nysa ihjäl mej hehe.

Senare på eftermiddagen åkte vi hem till mina föräldrar i Ale för att grilla. Himmlen här i Göteborg var klarblå tills vi åker förbi gammlestan och där får se ett stort rökmoln, sen va det klarare och då såg man igen ännu ett rökmoln.
Det första man tänkte var att grillen är tänd iaf :P
Man såg ingen brand utan det var mest sen när man hörde att folk hade fått åkt ifrån sina hem och hoppas på att branden inte skulle sprida sej och ta husen.
Och bilderna man såg på internet dagen efter.
Det som slog mej mest eftersom ingen människa skadades var djuren! Att dom skulle vara omringade av elden eller nått liknande och brinna upp. Om den nu var anlagd så kan dom personerna eller person inte direkt ha tänkt på konsekventerna.

Mer info http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=491387




Kommentarer
Postat av: Bea

Ja, branden började ju på Jennylund, trodde först det brann vid mina föräldrar =/

2009-05-05 @ 17:58:40
URL: http://beagaisare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback